Forum SUZUKI GSX 1100 F Strona Główna SUZUKI GSX 1100 F
GSX 1100F 
 POMOCPOMOC   FAQFAQ   SzukajSzukaj   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zajęcie na zimę :) Co wyszlo przy wyjmowaniu silnika.
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SUZUKI GSX 1100 F Strona Główna -> Silnik i technika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pasek90
GSXF driver


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 184
Skąd: Biała Poblaska

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 15:56    Temat postu: Zajęcie na zimę :) Co wyszlo przy wyjmowaniu silnika. Odpowiedz z cytatem

Witam.
Dzisiaj wyjąłem silnik z motoru. Zajęło mi to około 3 godzin. Rozkręcałem wszystko sam tylko do wyjęcia sinika potrzebowałem pomocy. Musiałem to zrobić ponieważ nie moglem odkręcić wyrobionej śruby w pokrywie zaworowej z przodu silnika a, także bo strasznie mi ciekł olej z rurek olejowych z przodu silnika. Przy demontażu wyszło także na jaw co mogło być powodem wibracji silnika. Jak się okazało tuleje metalowo-gumowe z przodu silnika przez które silnik jest przykręcony do sanek były strasznie wyrobione - tzn. około 3-5 mm luzu w otworze silnika.
Cel na zimę - sprawdzenie kompresji w tej chwili, zerwanie głowicy - uszczelnienie kanałów olejowych docieranie zaworów i wymiana uszczelniaczy na prowadnicach zaworowych, ewentualnie tłoki, pierścieni - zobaczymy co wyjdzie oraz wymiana tulejek mocowania silnika.
Luzu na łożysku zębatki w skrzyni nie stwierdzono - skrzynia pracuje bez problemów - do skrzyni nie zaglądamy.
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje co można zrobić przy wyjętym silniku chętnie skorzystam z rad.

Jeżeli macie pytania to piszcie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Sob Lis 07, 2009 15:56    Temat postu:

Powrót do góry
kotletor
serpentyniarz


Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 51

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak rozłożysz silnik to sprawdź sprzęgło bo do wymiany łożyska trzeba rozpoławiać silnik więc po co robić to 2 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pasek90
GSXF driver


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 184
Skąd: Biała Poblaska

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 07:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trochę jaśniej poproszę , na co zwrocic uwagę z łożyskiem sprzęgła i jak je sprawdzić ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kotletor
serpentyniarz


Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 51

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 16:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak jak pisałem do naprawy sprzęgła trzeba rozpołowić silnik więc jak było słychać sprzęgło w czasie pracy silnika to łożysko warto wymienić ,a jeżeli nie zauważyłeś głośnej pracy sprzęgła to po prostu obejżyj całe sprzęgło bo nie codziennie rozpoławia się slinik
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zybiy
GSXF driver


Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 217
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki wyrobionej śrubie znalazłeś przyczynę wibracji o której pisałeś w innym poście czyli niema złego co by na dobre nie wyszło. Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pasek90
GSXF driver


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 184
Skąd: Biała Poblaska

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 15:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprzęgło chodziło cicho ale je sprawdzę.

Dokładnie - z tymi wibracjami dalsze wyjazdy były męczące.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pasek90
GSXF driver


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 184
Skąd: Biała Poblaska

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj zmierzyłem kompresję na cylindrach. Wyniki :
1 - 11,9
2 - 12.5
3 - 12,5
4 - 12,7

Chyba nieźle. Jutro zrywam głowice w celu wymiany uszczelniaczy , dotarcia zaworów i zmierzenia łańcuszka rozrządu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pasek90
GSXF driver


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 184
Skąd: Biała Poblaska

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według serwisówki ciśnienie normalne od 10,75 do 14,67atm. Ciśnienie minimalne 8,81 atm. Maksymalna różnica ciśnień pomiędzy cylindrami 1,93 atm
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zybiy
GSXF driver


Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 217
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli poprawnie sprawdziłewś ciśnienie to jest OK
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Bolo
kierownik


Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 158
Skąd: Oława

PostWysłany: Sro Lis 11, 2009 09:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj. Jesli wymieniasz uszczelniacze zaworow to spojz rowniez na prowadnice. Jesli w prowadnicy zaworowej jest juz za duzy owal, uszczelniacze olejowe trafi znowu szlak w przeciagu nastepnego sezonu. Te prowadnice mozna samemu zamowic lub zrobic u jakiegos tokaza (ktoremu sie jeszcze reka nie trzesie) i wykonane sa z fosforobrazu.

Pozdrawiam
_________________
BMW K 75 RT
ex GSXF 1100
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora MSN Messenger
pasek90
GSXF driver


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 184
Skąd: Biała Poblaska

PostWysłany: Sro Lis 11, 2009 16:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za info , głowicę oddałem do fachowca - ma wszystko posprawdzać, mam nadzieję że mu się ręce nie trzęsą Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pasek90
GSXF driver


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 184
Skąd: Biała Poblaska

PostWysłany: Sro Lis 18, 2009 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik w całości, w sobotę wsadzę w ramę i sprawdzę czy odpali. Muszę jeszcze znaleźć tulejki gumowe do silnika. Jak się okazało w głowicy nie było dużo roboty , zawory i prowadnice w nornie - lekkie docieranie zaworów a i gumki nie były ostatnie ale wymieniłem i planowanie głowicy . Czyli reasumując głowica była spoko. Kupiłem zestaw na górę silnika za 400pln z Atheny i koszt naprawy głowicy -160 pln. Robota własna czyli 0 pln. W sumie nie było źle , ale i tak musiałem ściągać głowicę do wycieków. Po 3 latach nie robienia regulacji luzu zaworowego wyszło że luz na zaworach nie jest tragiczny .
Kompresja po dotarciu zaworów
1 - 13,0
2 - 13,0
3 - 13,0
4 - 13,2

Czyli lepiej i równiej. Oczywiście obydwa pomiary na zimnym silniku.Nie mam możliwości rozgrzania .

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pasek90
GSXF driver


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 184
Skąd: Biała Poblaska

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik wsadzony - składanie zajęło mi około 6 godzin . Motor odpalił bez problemu. Na początku kopcił jak szalony ale potem jak się rozgrzał to nic nie kopcił - zero dymu Smile. Jazda próbna kilka razy aż w końcu do 180km/h Smile. Co do siły itp. to nie odczuwam żadnej różnicy jednak co do wibracji jest o niebo lepiej. Po zamontowaniu nowych tulejek z przodu silnika wibracje są prawie niezauważalne.
Reasumując jest dużo lepiej , mam pewność że łańcuszek rozrządu jest w normie i zawory ok. Smile Mieszanka paliwowa za bogata - będzie korekcja.
Oczywiście zostały jeszcze waquometry , ale to na wiosnę.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zybiy
GSXF driver


Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 217
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To gratuluję za sukces, masz już spokój do wiosny.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pasek90
GSXF driver


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 184
Skąd: Biała Poblaska

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki, jasne Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Pią Lis 27, 2009 19:57    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SUZUKI GSX 1100 F Strona Główna -> Silnik i technika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

SUZUKI GSX 1100 F  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group