Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pasek90 GSXF driver
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 184 Skąd: Biała Poblaska
|
Wysłany: Sob Lis 07, 2009 15:56 Temat postu: Zajęcie na zimę :) Co wyszlo przy wyjmowaniu silnika. |
|
|
Witam.
Dzisiaj wyjąłem silnik z motoru. Zajęło mi to około 3 godzin. Rozkręcałem wszystko sam tylko do wyjęcia sinika potrzebowałem pomocy. Musiałem to zrobić ponieważ nie moglem odkręcić wyrobionej śruby w pokrywie zaworowej z przodu silnika a, także bo strasznie mi ciekł olej z rurek olejowych z przodu silnika. Przy demontażu wyszło także na jaw co mogło być powodem wibracji silnika. Jak się okazało tuleje metalowo-gumowe z przodu silnika przez które silnik jest przykręcony do sanek były strasznie wyrobione - tzn. około 3-5 mm luzu w otworze silnika.
Cel na zimę - sprawdzenie kompresji w tej chwili, zerwanie głowicy - uszczelnienie kanałów olejowych docieranie zaworów i wymiana uszczelniaczy na prowadnicach zaworowych, ewentualnie tłoki, pierścieni - zobaczymy co wyjdzie oraz wymiana tulejek mocowania silnika.
Luzu na łożysku zębatki w skrzyni nie stwierdzono - skrzynia pracuje bez problemów - do skrzyni nie zaglądamy.
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje co można zrobić przy wyjętym silniku chętnie skorzystam z rad.
Jeżeli macie pytania to piszcie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob Lis 07, 2009 15:56 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
kotletor serpentyniarz
Dołączył: 30 Wrz 2006 Posty: 51
|
Wysłany: Sob Lis 07, 2009 19:42 Temat postu: |
|
|
jak rozłożysz silnik to sprawdź sprzęgło bo do wymiany łożyska trzeba rozpoławiać silnik więc po co robić to 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
pasek90 GSXF driver
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 184 Skąd: Biała Poblaska
|
Wysłany: Nie Lis 08, 2009 07:04 Temat postu: |
|
|
Trochę jaśniej poproszę , na co zwrocic uwagę z łożyskiem sprzęgła i jak je sprawdzić ? |
|
Powrót do góry |
|
|
kotletor serpentyniarz
Dołączył: 30 Wrz 2006 Posty: 51
|
Wysłany: Nie Lis 08, 2009 16:11 Temat postu: |
|
|
tak jak pisałem do naprawy sprzęgła trzeba rozpołowić silnik więc jak było słychać sprzęgło w czasie pracy silnika to łożysko warto wymienić ,a jeżeli nie zauważyłeś głośnej pracy sprzęgła to po prostu obejżyj całe sprzęgło bo nie codziennie rozpoławia się slinik |
|
Powrót do góry |
|
|
zybiy GSXF driver
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 217 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie Lis 08, 2009 16:39 Temat postu: |
|
|
Dzięki wyrobionej śrubie znalazłeś przyczynę wibracji o której pisałeś w innym poście czyli niema złego co by na dobre nie wyszło. |
|
Powrót do góry |
|
|
pasek90 GSXF driver
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 184 Skąd: Biała Poblaska
|
Wysłany: Pon Lis 09, 2009 15:22 Temat postu: |
|
|
Sprzęgło chodziło cicho ale je sprawdzę.
Dokładnie - z tymi wibracjami dalsze wyjazdy były męczące. |
|
Powrót do góry |
|
|
pasek90 GSXF driver
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 184 Skąd: Biała Poblaska
|
Wysłany: Pon Lis 09, 2009 20:22 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj zmierzyłem kompresję na cylindrach. Wyniki :
1 - 11,9
2 - 12.5
3 - 12,5
4 - 12,7
Chyba nieźle. Jutro zrywam głowice w celu wymiany uszczelniaczy , dotarcia zaworów i zmierzenia łańcuszka rozrządu. |
|
Powrót do góry |
|
|
pasek90 GSXF driver
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 184 Skąd: Biała Poblaska
|
Wysłany: Pon Lis 09, 2009 20:51 Temat postu: |
|
|
Według serwisówki ciśnienie normalne od 10,75 do 14,67atm. Ciśnienie minimalne 8,81 atm. Maksymalna różnica ciśnień pomiędzy cylindrami 1,93 atm |
|
Powrót do góry |
|
|
zybiy GSXF driver
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 217 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon Lis 09, 2009 21:35 Temat postu: |
|
|
Jeśli poprawnie sprawdziłewś ciśnienie to jest OK |
|
Powrót do góry |
|
|
Bolo kierownik
Dołączył: 28 Lut 2006 Posty: 158 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sro Lis 11, 2009 09:28 Temat postu: |
|
|
Witaj. Jesli wymieniasz uszczelniacze zaworow to spojz rowniez na prowadnice. Jesli w prowadnicy zaworowej jest juz za duzy owal, uszczelniacze olejowe trafi znowu szlak w przeciagu nastepnego sezonu. Te prowadnice mozna samemu zamowic lub zrobic u jakiegos tokaza (ktoremu sie jeszcze reka nie trzesie) i wykonane sa z fosforobrazu.
Pozdrawiam _________________ BMW K 75 RT
ex GSXF 1100 |
|
Powrót do góry |
|
|
pasek90 GSXF driver
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 184 Skąd: Biała Poblaska
|
Wysłany: Sro Lis 11, 2009 16:56 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info , głowicę oddałem do fachowca - ma wszystko posprawdzać, mam nadzieję że mu się ręce nie trzęsą |
|
Powrót do góry |
|
|
pasek90 GSXF driver
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 184 Skąd: Biała Poblaska
|
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 19:56 Temat postu: |
|
|
Silnik w całości, w sobotę wsadzę w ramę i sprawdzę czy odpali. Muszę jeszcze znaleźć tulejki gumowe do silnika. Jak się okazało w głowicy nie było dużo roboty , zawory i prowadnice w nornie - lekkie docieranie zaworów a i gumki nie były ostatnie ale wymieniłem i planowanie głowicy . Czyli reasumując głowica była spoko. Kupiłem zestaw na górę silnika za 400pln z Atheny i koszt naprawy głowicy -160 pln. Robota własna czyli 0 pln. W sumie nie było źle , ale i tak musiałem ściągać głowicę do wycieków. Po 3 latach nie robienia regulacji luzu zaworowego wyszło że luz na zaworach nie jest tragiczny .
Kompresja po dotarciu zaworów
1 - 13,0
2 - 13,0
3 - 13,0
4 - 13,2
Czyli lepiej i równiej. Oczywiście obydwa pomiary na zimnym silniku.Nie mam możliwości rozgrzania .
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
pasek90 GSXF driver
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 184 Skąd: Biała Poblaska
|
Wysłany: Sro Lis 25, 2009 20:02 Temat postu: |
|
|
Silnik wsadzony - składanie zajęło mi około 6 godzin . Motor odpalił bez problemu. Na początku kopcił jak szalony ale potem jak się rozgrzał to nic nie kopcił - zero dymu . Jazda próbna kilka razy aż w końcu do 180km/h . Co do siły itp. to nie odczuwam żadnej różnicy jednak co do wibracji jest o niebo lepiej. Po zamontowaniu nowych tulejek z przodu silnika wibracje są prawie niezauważalne.
Reasumując jest dużo lepiej , mam pewność że łańcuszek rozrządu jest w normie i zawory ok. Mieszanka paliwowa za bogata - będzie korekcja.
Oczywiście zostały jeszcze waquometry , ale to na wiosnę. |
|
Powrót do góry |
|
|
zybiy GSXF driver
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 217 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro Lis 25, 2009 21:28 Temat postu: |
|
|
To gratuluję za sukces, masz już spokój do wiosny. |
|
Powrót do góry |
|
|
pasek90 GSXF driver
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 184 Skąd: Biała Poblaska
|
Wysłany: Pią Lis 27, 2009 19:57 Temat postu: |
|
|
Dzięki, jasne |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią Lis 27, 2009 19:57 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|